چشمک زدن لامپ کم مصرف را با 3 راه حل طلایی رفع کنید اما چگونه؟

کالای برق پارس نمایندگی معتبر پارس شعاع توس در تهران ارائه دهنده انواع روشنایی ال ای دی ، کم مصرف به سراسر نقاط ایران

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

چشمک زدن لامپ کم مصرف را با 3 راه حل طلایی رفع کنید اما چگونه؟

۱۵ بازديد

شرکت کالای برق پارس راه حل های طلایی برای رفع چشمک زدن لامپ کم مصرف را خدمت شما به طور مختصر و خلاصه شرح دهد. از اینکه ما را تا انتهای مقاله یاری می کنید سپاسگذاریم.

چراغ های چشمک زن در اتاق خواب یا اتاق نشیمن می توانند آزار دهنده باشند ، به خصوص در شب. اگر لامپ یا میزان مصرف LED کم باشد ، در ابتدا لامپ مشکل ساز به نظر می رسد و جایگزین می شود. حال بیایید دلیل چنین مشکلی را توضیح دهیم و راه حل این مشکل را توضیح دهیم.

1-مشکلی در کلید استفاده شده برای برداشتن و اتصال لامپ وجود دارد.
بله درست است. یکی از مهمترین امکانات ، کلید استفاده شده برای این لامپ است. اگر متوجه شوید که در داخل برخی از سوئیچ های برق ، چراغ کوچکی برای قرار دادن سوئیچ در شب روشن می شود ، اگر چنین سوئیچی خاموش باشد ، چراغ را به آن متصل کنید ، لامپ مشکلی دارد. رخ می دهد و چشمک می زند. زیرا وقتی سوئیچ خاموش است مقدار کمی برق از میان چراغ های داخل کلید عبور کرده و به لامپ می رسد.

رفع چشمک لامپ کم مصرف بعد از خاموشی

هنگامی که یک لامپ توسط سوئیچ چراغ دیواری کنترل می شود ، لامپ حتی در صورت خاموش بودن ، گاهی چشمک می زند. این چشمک زدن در تاریکی محیط بسیار بیشتر به چشم می آید. اگر شما یک لامپ کم انرژی (مانند LED) نیز دارید که توسط یک سوئیچ نور دیواری کنترل می شود ، این متن می تواند برای کمک به جلوگیری از چشمک زدن این لامپ ها مفید باشد.

اول ، چرا لامپ های کم مصرف سوسو می زنند؟ این امر اغلب به این دلیل است که جریان داخل لامپ حتی هنگام خاموش بودن لامپ نیز شارژ می شود. این امر اغلب هنگامی اتفاق می افتد که لامپ توسط یک کلید نور دیواری کنترل می شود. وقتی سوئیچ دیواری روشن است ، لامپ کم مصرف تمام ولتاژ را دریافت می کند. هنگامی که سوئیچ دیواری خاموش است ، لامپ در برابر نور سوئیچ دیواری خنثی است ، که باعث می شود جریان بسیار کمی در داخل لامپ کم مصرف جریان یابد. این جریان کوچک ضمن آزاد کردن انرژی خازن داخل لامپ را شارژ می کند.

خرید لامپ های خیلی کم مصرف 

 

3 راه حل طلایی برای رفع چشمک زدن لامپ کم مصرف

راه حل طلایی یک 

قاب سوییچ را با فاز متر باز کنید و لامپ داخل کلید را بیرون بیاورید یا یکی از سیم های لامپ داخل سوییچ را جدا کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت ، راه حل دوم را امتحان کنید.

در مدار لامپ از یک سوئیچ بدون نور استفاده کنید.
2-سیم فاز مستقیم به لامپ متصل است.
گاهی مشاهده می شود که سیم خنثی به سوئیچ و سیم فاز مستقیم به سر چراغ سیم کشی می شود. این می تواند برای لامپ های کم مصرف و LED ها مشکلی ایجاد کند که باعث چشمک زدن آنها می شود.

راه حل طلایی دوم 

برای حل این مشکلات ، باید منبع سیم متصل به رمپ را پیدا کرده و موقعیت فاز و صفر را تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر مستقیماً به جعبه فیوز وصل شوید ، باید موقعیت صفر و فاز را حرکت دهید. لامپ برای عملکرد صحیح آن وجود دارد.

عملکرد فاز متر دیجیتال
خطوط فاز و خنثی را تغییر دهید تا لامپ چشمک نزند.
3-از دیمر در مدار لامپ LED استفاده کنید.
دیمر یک مدار الکترونیکی است که روشنایی لامپ را تغییر می دهد. بنابراین ، دیمر به شما امکان می دهد در صورت لزوم میزان روشنایی لامپ را کنترل و تغییر دهید. لامپ ها سازگار نیستند و ممکن است کم نورتر شدن چشمک بزند.

راه حل طلایی سوم

برای حل این مشکل ، کم نور را باز کنید و به جای آن یک سوئیچ پل نصب کنید. حتماً چراغ را خاموش کنید زیرا داخل سوئیچ هیچ نوری وجود ندارد.

به جای دیمر از یک سوئیچ معمولی استفاده کنید.

این مقاله را نیز بخوانید :لامپ های ال ای دی به یک دلیل سرطان زا نیستند

علت روشن شدن چراغ LED

چشمک زدن لامپ های LED می تواند در اثر سوزاندن بسیاری از اجزا مانند IC ، خازن ها ، فیوزها ، مقاومت ها و چوک های مغناطیسی ایجاد شود.

لطفا توجه داشته باشید که تعمیر این قطعات نیاز به دانش فنی دارد و از نظر اقتصادی امکان پذیر نیست.

لطفا در هنگام خرید به مارک لامپ و مارک استاندارد آن توجه کنید. لامپ های بی کیفیت پس از 1 تا 3 ماه استفاده از آن چشمک می زنند.

خرید لامپ فوق العاده کم مصرف

کالای برق پارس یکی از نمایندگی های معتبر بزرگترین تولید کنند انواع روشنایی کم مصرف در ایران می باشد . شما برای خرید لامپ لامپ های کم مصرف با کیفیت و درصد بالا تخفیف از این نمایندگی خرید خود اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات با دیگر نواع محصولات روشنایی پارس شعاع توس عضو کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی ما شوید.

دلایل خارش چشم

1- آلرژی فصلی

اگر چشم هایتان در زمان خاصی از سال خارش دارند، ممکن است حساسیت فصلی به شکوفه ها یا گرده افشانی گلها داشته باشید. راه تشخیص آلرژی از عفونت چشم این است که در واکنش آلرژیک دچار عطسه و گرفتگی بینی میشوید.

علائم آلرژیک با هیستامین از بین میرود، ترکیبی آزاد شده که از سلولها علیه آلرژنها دفاع میکنند. هیستامین باعث واکنش به التهاب و خارش چشمها میشود که ازعلائم شایع فعالیت هیستامین است.

2- آلرژی های دائمی

بر خلاف آلرژیهای فصلی، آلرژیهای دائمی ممکن است سالها همراهتان باشند. چیزهایی مانند، گرد و غبار و حیوانات خانگی از جمله رایج ترین آلرژیها هستند. ممکن است به مواد خاصی در خانه حساس باشد. تماس چشم با لنز یا صابون و شامپو نیز باعث ناراحتی چشم میشود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.